Verse 1
[G] [C] [G] [C]
Det fanns josagrogg och morgan, vi hade glömt att det var måndag
[G] [C] [D]
Men vi hade åtminstonde varann
[G] [C] [G] [C]
Tiden går och brister sållas, vi blir klokare, vi åldras
[G] [C] [D]
Men det hade inte skadat med en famn
[Em] [D] [C] [G]
Å jag saknar dig, din jävel och jag önskar du var här
[Em] [C] [D]
Hoppas saker går prima där du är
[Em] [D] [C] [G]
Det är ensamt här i storstan men snart blir jag nog van
[Em] [C] [D]
Tills dess skriver jag ett brev till min vän
[G]
I Köpenhamn
[G]
Verse 2
[G] [C] [G] [C]
Nu när julen börjar nalkas har jag köpt dig en present
[G] [C] [D]
Som jag hoppas ska få komma fram i tid
[G] [C] [G] [C]
Ja, jag vet du har det knapert och att exfrun din tog barnen
[G] [C] [D]
Så jag förväntar mig då inget i repris
[Em] [D] [C] [G]
Men känn då ingen oro, jag tar sällskap av sofiero
[Em] [C] [D]
Ingen trivs nog bättre ensam än jag
[Em] [D] [C] [G]
Ingen gran och inga gäster bara mesen är väl ledsen
[Em] [C] [D]
Dessutom har jag dig, min vän
[G]
I Köpenhamn
[G]
Verse 3
[G] [C] [G] [C]
Har du tid över en tisdag, får du mer än gärna skriva
[G] [C] [D]
Så min själ får ro i att du är vid liv
[G] [C] [G] [C]
Jag har kvar en bild på oss två från en pangkväll uti Laxå
[G] [C] [D]
Som jag sparat för att påminnas om ett vi
[Em] [D] [C] [G]
Jag hatar mitt liv här, om det räknas som ett liv
[Em] [C] [D]
Fan, du hade inte njutit en sekund
[Em] [D] [C] [G]
Du får ursäkta min handstil jag hade underkänt i skrivstil
[Em] [C] [D]
Men det stoppar inte mig från å skriva brev till min vän
[G]
I Köpenhamn